SEO en SEA

Met deze website wil ik webshop- en website beheerders helpen bij het vindbaar worden in Google. In principe heb je daar twee dingen voor nodig: SEO en SEA. Op onze blog zullen regelmatig mensen iets posten die kennis hebben van SEO en SEA. Hoewel je hier al veel van kunt leren, wil ik je toch ook vast iets meer uitleggen over deze begrippen.

SEO

SEO is de Engelse benaming van zoekmachine optimalisatie. Met SEO wordt je vindbaar in de organische zoekresultaten van Google. De meeste bezoekers van Google kiezen voor de organische zoekresultaten, waardoor het voor veel bedrijven erg interessant is om hoog te staan in de zoekresultaten. Hierdoor is SEO inmiddels een grote bedrijfstak en zijn er veel aanbieders, alleen moet je wel oppassen dat je de goede partij kiest.

Een belangrijk onderdeel van SEO is namelijk Linkbuilding. Met linkbuilding generereer je links van andere websites op het internet, waardoor je website als populairder wordt gezien. Probleem is echter dat de algoritmes van Google steeds beter, waardoor ze linkbuilding tegenwoordig eerder doorhebben. Hierdoor loop je de kans dat je uit de zoekresultaten verdwijnt. Het is hierom enorm belangrijk dat je een goede linkbuilding specialist in de arm neemt op vindbaar te worden in de natuurlijke zoekresultaten. Zeker niet elk SEO bureau kan je hierbij helpen. Laat je dus goed informeren door mensen die veel kennis van zaken hebben.

SEA

SEO is de Engelse benaming van zoekmachine adverteren, oftewel Google AdWords. Met Google AdWords wordt je vindbaar in de betaalde resultaten in Google. Tegenwoordig kiezen ook steeds meer mensen voor deze resultaten, waardoor dit ook erg interessant is voor bedrijven. Vaak zijn SEO-specialisten niet gespecialiseerd en vice versa. Hoewel veel bedrijven hun zoekmachine marketing activiteiten graag bij één partij onderbrengen is mijn advies toch om een apart SEO- en AdWords bureau te zoeken.